Veel gestelde vragen

1Slecht weer garantie
Wanneer de weerberichten de dag voor de levering slecht weer voorspellen (storm of hevige en aanhoudende regen), dan kan er de avond voor de levering, in samenspraak met ons, gevraagd worden om het springkasteel niet te leveren. Dit houdt in: * de huurder neemt zelf contact op met de verhuurders. Samen wordt overlegd om af te zien van de huur van het gekozen springkasteel, vanwege te slecht weer. * het "mooi weer ticket" is enkel geldig bij de huur van 1 springkasteel voor 1 dag. Bij huur van een springkasteel voor meerdere dagen, vervalt het "mooi weer ticket" Je krijgt dan een zogenaamd "mooi weer ticket" dat 9 maanden geldig is. Je kan binnen een periode van 9 maanden een nieuwe datum kiezen om je springkasteel te laten leveren. Het springkasteel moet op deze datum natuurlijk wel vrij zijn. Ook wanneer er hevige windstoten zijn (vanaf 5bft) en de veiligheid niet meer kunnen kan worden gegarandeerd, kan je gebruik maken van het "mooi weer ticket"
2Levering van een springkasteel
Bij levering van een artikel dient tenminste één volwassen persoon aanwezig te zijn om te helpen bij het lossen en opstellen ervan. Dit geldt eveneens bij het opvouwen en opladen bij de terugname van het gehuurde goed. Bij het huren van een springkasteel, voorziet de huurder een stopcontact met aarding op de plaats waar het springkasteel wordt geplaatst (220V / 16A). Rondom het springkasteel moet een vrije ruimte worden voorzien van minimum 1 meter en aan de achterzijde van het kasteel van minstens 1,5 meter voor de plaatsing van de motor. Springkastelen worden alleen geplaatst op gazon, hout, beton, zand of klinkers (geen kiezels!!). Het staat de verhuurder vrij de overeenkomst te verbreken wanneer bij levering vastgesteld wordt dat er geen geschikte ondergrond voorhanden is. In dit geval wordt er een vergoeding gevraagd van 50% van de huurprijs, uit hoofde van gederfde inkomsten en onnodige verplaatsing. Bij afhaling wordt verwacht dat de attractie zich in nette staat bevindt, zowel wat de binnenzijden, de buitenzijden als de onderkant betreft. Indien de bodem van het springkasteel bevuild is (vb. door uitwerpselen, braaksel …) zal er een vergoeding van 50€ gevraagd worden voor het reinigen van het springkasteel. De artikelen die vastgelegd worden (springkasteel, tent,...) worden door de huurder niet losgemaakt. Alle artikelen worden vastgelegd om wegwaaien te voorkomen.
3Zelf ophaling
Uiteraard bespaart u hiermee een hoop geld. Elk springkasteel kan door 1 persoon opgesteld of afgebroken worden. Op de video kan u dit bekijken. Bij het afhalen krijgt u een woordje uitleg en een gebruikshandleiding. U krijgt alles mee wat u nodig heeft, verankeringsmateriaal, grondzeilen, blower en zelfs indien gewenst een steekwagen zodat u het springkasteel makkelijk kan verplaatsen op uw locatie. Ophalen kan vanaf 7uur (6 uur tijdens de communieperiode) en terugbrengen kan tot 22:00 ’s nachts en steeds na telefonisch contact. (in de zomerperiode tot 23:00) Indien het springkasteel de avond voordien beschikbaar is dan mag u dit de avond voor de verhuring al ophalen.Hetzelfde geldt ook voor het terugbrengen, wanneer het springkasteel de dag na de verhuring beschikbaar is dan mag u dit de volgende ochtend tussen 7 en 10 binnenbrengen, dit kan enkel na telefonisch contact op de verhuuravond zelf. (Let op! Het springkasteel moet dezelfde avond opgeplooid worden, niet ’s ochtends!
4Wat te doen bij regenweer
Bij regenweer mag het springkasteel niet onopgeblazen blijven platliggen! Dan dringt het regenwater door de naden binnenin en wordt het springkasteel loodzwaar.Laat het springkasteel gewoon opgeblazen tenzij er zeer sterke wind optreedt. Wij moeten steeds meteen telefonisch op de hoogte gebracht worden indien dit plat ligt.